18 Ağustos 2012 Cumartesi

Bir Sahtekarlık Dosyası: Twitter'da Takipçi Satın Alanlar ve Toplayanlar-2

Bir önceki yazıda Twitter'da takipçi satın alan veya toplayan sahtekarlardan bahsetmiş, bazı 'ünlü' isimlerin ve siyasetçilerin bu sahtekarlığı yapmaktan çekinmediğini yazmıştım. Yazının sonunda ise "Bu sahtekarlığı yapan öyle isimler var ki ayrı bir yazı konusu olur" demiştim. İşte her biri sizi şaşırtacak o isimler...

Otomatik twit
Önceki yazıyı yazdıktan sonra 80'ler dizisinin 'Gülten'i Ayşe Tolga'nın "Tıklayın 100 takipçi kazanın" diye otomatik twit atması beni hiç şaşırtmadı ( https://twitter.com/AyseTolga/status/236436422423359489 ). Anlaşılan 17 bin takipçi Ayşe Tolga'ya yetmemişti!

Yüzlerce şarkıcı bağlı
Twitter'da takipçi toplayan uygulamalar nedeniyle 1 ayda takip ettiğim 2700 kişiyi silerken karşılaştığım ilginç isimlerden biri de MÜYAP'tı! Yüzlerce şarkıcının bağlı olduğu MÜYAP, Twitter'da para karşılığı takipçi topluyordu!

Efsanenin karısı
Şimdiye kadar yazdığım bir dereceye kadar sıradan sayılabilecek isimler. Şimdi sırada 'bir efsanenin karısı' olmakla ünlenen bir isim var: Yoko Ono! John Lennon'ın karısı olmaktan başka hiçbir özelliği olmayan Yoko Ono'nun takipçi satın alması aslına bakarsanız beni çok şaşırtmadı.

Sahtekar 'prenses'
Fakat bir sonraki isim son derece şaşırtıcı! Takip ettiğim isimleri silerken karşıma kimileri tarafından 'popun prensesi' olarak tanımlanan bir isim çıktı: Britney Spears! Evet, 90'ların sonu ve 2000'lerin başında ortalığı kasıp kavuran Britney Spears da sahtekarlık yapmakta çekinmemişti!

Tek gerçek fenomen
Bundan sonra yazacağım 3 isim ise beni adeta şoka sokan isimlerdi. Beni en çok şaşırtan üçüncü isim Türkiye'nin tek gerçek fenomeniydi. Sadece tek bir twit atmış olmasına rağmen 2.6 milyon takipçisiyle Türkiye'nin Twitter'da en çok takip edilen ismi Cem Yılmaz da takipçi satın alanlardandı! Daha önce yapılmış bir araştırma Cem Yılmaz dahil pek çok ismin fake hesapları topladığını ortaya çıkarmıştı ( http://t.co/pYiosAiS ). Fakat 'yumurta hesap' denilen aktif olmayan hesapları toplamak başka şey, tamamen aktif olan hesapları satın almak bambaşka bir şey!

Born This Way!
Beni en çok şaşırtan ikinci isim 28.5 milyon takipçisiyle dünyada en çok takip edilen kişi! Evet, Lady Gaga da takipçi satın alan sahtekarlardan! Anlaşılan parayı bol keseden dağıtmış ki en çok takip edilen kişi olmuş!

Sen de mi Mr. President!
Bir önceki yazıda AK Vekil ile AK Başkan'ın takipçi satın aldığından, Twitter'da böyle sahtekarlık yapıyorlarsa ülkeyi yönetirken neler yapabileceklerinden bahsetmiştim. Tüm sözlerimi geri alıyorum! Bu sahtekarlığı yapan öyle bir isim var ki tüm siyasetçileri geride bırakır! ABD Başkanı Barack Obama'nın seçim kampanyasını yürüten ekibi tarafından yönetilen resmi Twitter hesabı da takipçi satın alanlardan! Seçim öncesi yapılan sahtekarlıklar seçimden sonra bize nasıl geri döner işte orasını bilemiyorum! Ama takipçi satın alanlar arasında beni en çok şaşırtan isim Obama oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder